Rugby en Halloween - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Sanne - WaarBenJij.nu Rugby en Halloween - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Sanne - WaarBenJij.nu

Rugby en Halloween

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Bristol

Welkom bij blog nummer 5 alweer. Het is weer tijd voor een update vanuit het koude Bristol. De tijd gaat echt super snel hier. Vandaag vrijdag (01-11) is het alweer mijn 40ste stagedag! Nog een weekje en dan zit ik gewoon al op de helft! Ik zit zoals de perflectie handleiding zal zeggen nu echt in de integration fase. Begin echt gewend te raken aan het Bristolse leven. Laat ik maar beginnen met een update van de afgelopen weken.

Nadat ik afscheid had genomen van Annick, was het tijd voor uitslapen! Haha het lijkt wel of elke blog begint met uislapen. Zo een spannend leven heb ik hier;)! Gelukkig was ik op woensdag weer helemaal bijgeslapen, want er werd een octoberfest feestje gehouden in de bar! Vooral me Duitse vriendinnen keken hier erg naar uit. Dus wij vol hoop naar de bar. Bleek dat ze alleen Duits bier verkochten en een Duitse vlag hadden opgehangen. Voor de rest was er gewoon Engelse voetbal, Engelse muziek en de hotdog. Toen me Duitse huisgenootje ging vragen of er ook nog iets van Duitse muziek kon worden gedraaid, werd verteld dat ze dat niet hadden. De hele avond was dus eingelijk een beetje een vaal.

In het weekend gingen we opjacht naar het perfecte halloween outfit. Want ja net als in Amerika wordt halloween ook uitgebreid gevierd in de UK. Op de campus zijn er zelfs wedstrijden wie zijn kamer het best versierd. Het was dan wel pas over 5 dagen,maar er liepen nu al genoeg bebloede zombies en heksen over straat. Na 5 uur door de stad dwalen, heb ik uiteindelijk alleen bebloede sokken gekocht. Was dus een erg geslaagde shopping tripje, not.

De woensdag was het tijd voor een rugby wedstrijd en niet zomaar een rugby wedstrijd een wk wedstijd. Dit jaar is Engeland het gastland van het wk rugby. De wedstrijden worden door heel Engeland gehouden en Bristol had de eer om de wedstrijd Cook islands vs USA in hun stadion te laten spelen. Dit is natuurlijk niet de grootste en beste wedstrijd en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van de cook island had gehoord, maar dat maakte voor ons natuurlijk niets uit. Dik ingepakt gingen wij naar onze eerste rugby wedstrijd ooit. Toen we daar aankwamen bleek dat het allemaal staan plaatsen waren, dit was wel een beetje een verrassing. In het begin baalde we hier van, maar het gaf echt een erg leuke sfeer en aan de overkant was een tribune met zitplaatsen waar echt anderhalve kip zat haha. De wedstrijd begon natuurlijk met de volksliederen, daarna werd het allemaal wat spannender. De thuis partij (dat denken we dan, want alleen de cookies deden het) deed een soort intimiderende dans tegenover de Amerikanen. Hierna gingen ze warmlopen voor 5 minuten en dit was niet zoals met voetbal, het zag er allemaal meer uit als een show met harde muziek en al! Toen de wedstrijd begon kwamen we er allemaal achter, dat eigenlijk niemand een bal begreep van de spelregels. Laat ik maar een poging doen om rugby wedstrijd uitleggen (vanuit mij ogen). De spelers rennen een stukje, worden neergetackeld dan spartelen ze een beetje en dan als ze de bal nog steeds hebben staan ze op en doen ze een soort hakje naar achteren naar een ander teamgenoot, die loop weer eens stukje en gooit soms de bal weer naar een ander (natuurlijk wel naar achteren want ze mogen niet naar voren gooien, dat had ik nog onthouden van de gym lessen) en dan wordt die weer neergetackeld en begint het allemaal weer opnieuw. Soms als ze gescoord hadden door de bal achter de achterlijn van de tegenstander te brengen (4 punten), mochten ze een soort vrijetap nemen en als die door de twee palen ging kregen ze nog 2 punten erbij. Ik hoop dat jullie er een beetje een beeld bij hebben gekregen. Oja elk team had ook zijn eigen cheerleaders en als ze gescoord hadden deden die een dansje. Het liep een lange tijd gelijk op, maar uiteindelijk had USA gewonnen met 32-20. Wij hadden allemaal genoten van de wedstrijd en waren blij dat we ernaar toe waren gegaan!

De volgende dag was het 31 oktober en voor degene die niet weten wat dat voor dag is laat ik een hint geven: spoken, heksen en zombies! Haha Halloween natuurlijk! Zoals ik eerder had verteld wordt dat uitgebreid gevierd in Engeland en hadden we genoeg feestjes om uit te kiezen! Uiteindelijk hadden we gekozen voor de internationale party. Na me stage moest ik nog even snel last minute een kostuum kopen en heel verassend was de 1 pond zwarte haarspray dan ook al uitverkocht. Dit mocht de pret niet drukken en na een hoop geknoei had ik na 2 uur voorbereiden iets weg van een groene zombie. Nadat ik klaar was met voorbereiden ging ik samen met een spook en half skelet op pad naar het feestje. Overal maar dan ook overal zag je vanaf dat moment verkleden (bebloede) griezels. Echt super eng;). Alleen al met kostuums spotten hadden we ons al erg vermaakt! Op het feestje kon je ook nog appel happen (in een bak met water) en werd snoep uitgedeeld. Het is vandaag wel 1 november maar de halloween feestjes zijn nog lang niet afgelopen. Het hele weekend lang zijn er nog allemaal feestjes. Vanavond gaan we nog een dansje wagen op de 1.50 halloween party op de campus, lekker dichtbij dus.

Natuurlijk is het leven in Bristol niet alleen maar leuke dingen doen. Ik heb de afgelopen weken bij twee verschillende afdelingen stage gelopen: Accommodation en Health and Safety. Bij alle twee de afdelingen heb ik het erg naar me zin gehad. Bij accommodation zat ik in een heel ander gebouw (2 minuutjes van mijn kamertje) en was iedereen erg gezellig. Bij health and safety zat ik een verdieping hoger dan normaal, maar net als bij accommodation en Sustainability (waar ik normaal zit) waren hier ook erg gezellige collega’s. Ik mocht die week mee helpen met fire drills wat erg leuk was. Maandag begin ik bij de hospitality afdeling, ik ben benieuwd of ik het daar net zo naar me zin ga krijgen.

Allemaal bedankt voor het lezen, cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 7094

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Bristol 2013/2014

Landen bezocht: