Winter Wonderland in Londen en Nederlands bezoek - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Sanne - WaarBenJij.nu Winter Wonderland in Londen en Nederlands bezoek - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Sanne - WaarBenJij.nu

Winter Wonderland in Londen en Nederlands bezoek

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 December 2013 | Verenigd Koninkrijk, Bristol

Welkom allemaal bij blog nummer 8 alweer. Jaja er zit steeds minder tijd tussen de blogs. Na Dublin heb ik weer een paar leuke weken gehad! Natuurlijk heb ik de eerste dagen een beetje rustig aan gedaan. Na vier dagen uitslapen (naja uitslapen, moest wel weer op tijd op me stage zijn), was het vanaf woensdag weer tijd om iets leuks te gaan doen. Dit hebben we ook gedaan! Er was een christmas fair op de campus, waar we natuurlijk even een kijkje hadden genomen (maar niet heel veel voorstelde). Op de christmas fair werden ook de lichtjes aangedaan van de grote nieuwe kerstboom in het midden van de campus en drie keer raden waar deze vandaan kwam! Nederland natuurlijk! De lichtjes (in alle kleuren) van de kerstboom vind ik eerlijk gezegd een beetje flets vind, maar de Engelse houden ervan! Voor de rest zijn we deze week nog naar de film geweest (Catching fire, aanrader!), uiteten geweest bij de zazabazaar (echt onwijs veel eten voor 10 pond, me buik ontplofte zowat) en heb ik lekker het huishouden gedaan;).

Op zaterdag was het weer tijd voor een kort tripje, naar Londen! De echte volgers van me blog weten wel dat Britt een paar maanden geleden op bezoek was in Bristol en natuurlijk ging ik ook nog even op bezoek bij haar! Na een lange bus reis kwam ik aan op het victoria train station en na even zoeken hadden we elkaar gevonden. Vanaf hier zijn we eerst lopend naar westminster abbey gegaan, daar hebben we snel een foto genomen en zijn toen weer snel de metro ingegaan naar het Sherlock Holmes museum. Dit was wel erg grappig om te zien, maar we hadden langer in de rij gestaan dan in het museum zelf;). Vanaf het museum zijn we lopend door het Regent’s Park naar de Primrose hill gegaan. Het was een aardige klim, maar het uitzicht was het allemaal waard. Toen we weer helemaal waren bijgekomen van de tocht omhoog zijn we lopend naar de Camden Market gegaan. Hier hebben we heerlijke Nederlandse poffertjes op, die wel heel goed smaakte! Toen de buikjes weer gevuld waren zijn we weer in de metro gestapt en hebben we het kamertje van Britt opgezocht. Nadat we weer helemaal waren bijgekomen hebben we de kerst opgezocht. Al eerst zijn we naar Winter Wonderland in het Hydepark geweest. Het was zo druk dat we in de rij moesten staan om naar binnen te komen, maar het was het allemaal waard! Toen we eindelijk binnen waren, hebben we even rondgekeken. Winter Wonderland was eigenlijk kermis meet kerstmis keer 20, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Een hele grootte Kermis met het thema Kerstmis. Al snel hadden we de grote apres ski hut gevonden en hebben daar een lekkere braadwurst op. Op geven moment begon de live muziek en zijn we samen met een cider naar voren gelopen. De live act waren twee Duitsers, die de Duitse versie zongen van liedjes zoals schatje mag ik je foto en cowboys en indianen. Wij natuurlijk kei hard in het Nederlands mee zingen. We werden wel een beetje raar aan gekeken omdat we alle dans pasjes wisten van cowboys en indianen haha. Toen het wel weer mooi was geweest zijn we naar Oxford street gelopen en hebben we nog wat kerst inkopen gedaan. Op geven moment begaven onze voeten het en zijn we naar het bus station gelopen.Toen was de leuke en gezellig dag alweer afgelopen en ging ik weer in de bus richting Bristol.

De rest van de week heb ik het rustig aan gedaan, want op vrijdag kwamen jor, lau en naad jehoee. Na een hoop vertraging en ook nog het staan op een verkeerd station konden we elkaar 3 uur later dan gepland in de armen sluiten. We zijn toen weer snel naar de campus gegaan en heb ze daar me kamertje geshowd. Binnen no-time was het een slagveld op me kamer, dus zijn we maar snel even naar de supermarkt gegaan om inkoopjes te doen. De zaza bazaar was de week ervoor zo een succes, dat het ons wel een goed idee leek om het nog een keer te doen. Samen met me Deense huisgenootje en haar bezoeker hebben we ons toen lekker vol gegeten. Nadat de anderhalf uur voorbij was, zijn we nog eventjes naar een pub geweest en daarna zijn we weer richting huis gegaan om te slapen.

Nadat we de volgende dag een beetje hadden uitgeslapen en heerlijk hadden ontbeten. Zijn we met de bus naar het city centre gegaan! Hier zijn we eerst “eventjes” naar de primark geweest. Na ander half uur, liepen we met grote zakken weer naar buiten en zijn we verder gegaan naar de andere winkeltjes (want daar zijn er een hoop van;)). Nadat we uitgeshopt waren hadden we nog een rondje over de kerstmarkt gedaan. Toen de portomonees leeg waren zijn we weer richting de campus gegaan en hebben daar lekkere pasta gemaakt! Hierna gingen we ons een beetje optutten, hadden thuis nog wat gedronke en zijn daarna weer naar de city centre gagaan. Hier zijn we eerst naar een gratis mini concert geweest en hebben ons later verkast naar een echte club. De vorige morgen hebben we lekker uitgeslapen en nog wat ‘gechilled’ in me flat en daarna was het weer tijd om ze uit te zwaaien. Nadat het nog aardig moeilijk was om een taxi te vinden, want natuurlijk op zo’n moment zijn alle taxi foetsie en niet meer available! Gelukkig konden ze bij andere in een taxi stappen. Het was echt een onwijs gezellig weekend, dankje lau, jor en naad!

Na het uitzwaaien ging ik gelijk door naar een Sunday roast. Volgende week gaat bijna iedereen hier naar huis:(:(. Dus dat was het eerste afscheid feestje. Hierna ging ik eigenlijk meteen me bed in en viel ik als een roosje in slaap.

Nog even een stage update. De laatste weken heb ik een week bij CETTS (timetabling en examinating) en gewoon een weekje vertrouwd bij sustainability. De komende week loop ik mee met de afdeling cleaning.

De komende maand wordt echt een aflevering van ‘hello goodbye’. Eerst al me vrienden hier gedag zeggen en dan na 4 maanden eindelijk weer me ouders en zusje zien! Na een gezellig weekje kerst vieren met me ouders en zusje, ook een weekje naar huis om iedereen persoonlijk een gelukkig nieuwjaar te wensen! En of dat allemaal nog niet genoeg is, krijg ik volgende maand ook nog allemaal nieuwe huisgenootjes.. Bedankt allemaal weer voor het lezen, tot de volgende keer!

Cheers!


  • 09 December 2013 - 12:06

    Laura:

    Was écht leuk, thanks Senne haha XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 7091

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Bristol 2013/2014

Landen bezocht: