Dublin!! - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Sanne - WaarBenJij.nu Dublin!! - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Sanne - WaarBenJij.nu

Dublin!!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Bristol

Hoi lezers,

Zoals beloofd zou ik snel weer een update geven en hier komt die dan. Ik heb echt 3 ongelofelijk leuke dagen gehad. Dublin is echt een te gekke stad! Echt weer compleet anders dan Bristol en Londen. Laat ik maar bij het begin beginnen.

We vertrokken donderdag ochtend vroeg, erg vroeg. Misschien een beetje te vroeg, maar dat maakte niet uit want we hadden er zin in. De vlucht was letterlijk stijgen en dalen. Toen we op het vliegveld van Dublin aankwamen, ging net het informatie punt voor sightseeing tours open. Wij snel daar onze sightseeing kaartjes gehaald en daarna snel in de bus naar het centrum. Als eerst hebben we onze bagage gedropt bij het hostel en daarna zijn we snel op een sightseeing bus gesprongen. Natuurlijk gingen wij op het bovendek zitten, want we wilden alles zo goed mogelijk zien. Dit was wel echt onwijs koud, maar wij zette door. Op geven moment was het wel weer goed geweest en zijn we bij de stop van het Kilmainham Gaol gevangenis er uit gegaan. Hier hebben we in het museum gekeken en een rondleiding gehad. Dit is een erg oude gevangenis, waar mensen nog voor het publiek werden onthoofd. Erg indrukwekkend en leuk om te zien. De gevangenis dan he, niet de onthoofding. Een leuk weetje is ook dat een aantal scenes van the tudors hier zijn opgenomen. Het enige nadeel van een oude gevangenis is dat die geen verwarming heeft, dus na de rondleiding hadden we het allemaal nog kouder. Hierna zijn we weer in de bus gegaan en hebben we de rest van de tour afgemaakt. We kwamen uit in het centrum en zijn snel naar de Penny’s (Primark) gegaan. Hier hebben wij thermo leggings, warme sokken, mutsen en handschoenen ingeslagen. Na nog wat geshopt en gegeten te hebben zijn we weer naar het hostel gegaan. Hier hadden we ons ingechecked en onze kwamer bezocht. We hadden een 6 persoons kamer met ze vijfen en we zouden deze avond ook met ze vijfen blijven. Na een powernap, gingen we iets doen waarvoor we hier gekomen waren. Naar een pub, met Ierse live muziek. Deze hadden we na even zoeken ook gevonden en natuurlijk niet zomaar een, the temple bar. Na genoten te hebben van een biertje (voor mij cider), zijn we weer snel naar het hostel gegaan.

De volgende dag ging weer vroeg de wekker, want we hadden weer een vol programma. Als eerst zijn we naar trinity college gegaan. Ons plan was om een bekend oud boek te bekijken, maar toen we erachter kwamen dat we hier 8 euro voor moesten betalen, zijn we maar een rondje door de universiteit gelopen. Hierna hebben we de bus naar de Guinness fabriek genomen. Want ja Dublin en Guinness zijn twee dingen die niet apart kunnen worden gezien. Het museum was aardig groot en er was een hoop te zien. Naast dat er een hoop was te zien werd er ook uitgelegt hoe je Guinness het best kon drinken en tappen. Als laatste was er op de top van het gebouw nog een mooi uitzicht over de stad. Nadat we alles wel weer hadden gezien zijn we weer naar het centrum gegaan en hebben we daar nog een beetje rondgelopen. Toen was het weer tijd om avond te eten en hebben we echt Iers gegeten. Vraag me niet wat echt Iers is, want zelf had ik gewoon een Ierse burger met Ierse kaas en om eerlijk te zeggen proefde ik niet het verschil met een Nederlandse of Engelse burger. Nadat we nog wat hadden gedronken en zijn we weer naar het Hostel gegaan. Tot onze verassing was het zesde bed ook in beslag genomen en na wat onderzoek kwamen we erachter dat dit een jongen was.

Zaterdag was alweer de laatste dag. Er waren nog een aantal dingen die we graag wilden zien, dus gingen we weer optijd uit ons bedje. De dag begon met een bezoekje aan de St Patrick’s kerk. Deze was erg mooi van de buitenkant, maar zou niet weten hoe die eruit ziet aan de binnenkant. Op het moment dat wij het wilden bekijken, vond er een diploma uitreiking plaats. We zijn toen maar snel naar het Jameson (whiskey) museum gegaan. Hier hebben we gezien hoe de Jameson whiskey gemaakt word, ontstaan is en wat het verschil is met andere whiskey’s. Als laatst mochten we het ook nog proefen. Dus zaten we om 12 uur ’s middags aan de whiskey haha. Hierna zijn we weer het centrum gegaan en hadden we nog wat bekeken. Ook vandaag was het weer koud en we waren het allemaal aardig zat, dus hebben we ons de laatste paar uurtjes vermaakt in een pub (met natuurlijk live muziek) en daarna was het alweer tijd om naar het vliegveld te gaan.

Het was echt een onwijs leuke trip en heb veel gelachen. Dublin is echt een aanradertje.

Cheers,