Sunday roast, student lock-in en Nederlands bezoek - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Sanne - WaarBenJij.nu Sunday roast, student lock-in en Nederlands bezoek - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Sanne - WaarBenJij.nu

Sunday roast, student lock-in en Nederlands bezoek

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Bristol

Hoi Nederland,

Het is alweer een tijdje geleden sinds ik mijn laatste blog had geschreven. Om eerlijk te zeggen is er gewoon niet heel veel bijzonders gebeurd de afgelopen weken, om een weekelijkse blog te vullen.

Laat ik maar beginnen met week numero uno. Deze week stond vooral in het teken van bijslapen, bijslapen en bijslapen haha. Londen had me echt letterlijk gesloopt en ik had een hoop slaap te kort. Nadat ik vrijdag weer helemaal was opgeladen, was het wel weer tijd voor een feestje en natuurlijk niet zomaar een feestje! Een feestje in stijl, als VIP natuurlijk. Haha alle gekheid op een stokje. Een erasmus student van de University of Brisol gaf een houseparty en daarna gingen we met die hele groep uit. Een jongen van het feestje had geregeld dat we als VIP naar binnen konden. Dit betekende dat we naar de VIP ruimte mochten en we gratis drinken kregen. Dit was eigenlijk het enige interessante dat deze week was gebeurd. Ik denk niet dat jullie zitten te wachten op me verhalen over boodschappen, schoonmaken en de was.

Na een lekker rustig weekje, was het wel weer tijd voor wat leven in de brouwerij. Dat zou ook gaan gebeuren. Op zaterdag kwam Britt (stagiaire van Londen) een dagje op bezoek. Hoi Britt;)! Het was heerlijk om weer een dagje Nederlands te praten. Ook wel een beetje raar. Heel vaak wilde ik in het Engels beginnen te praten. Na een gezellig dagje winkelen, Nederlands kletsen, het bespreken van hoe erg we de kroket en frikandel wel niet missen, het rondleiden in Bristol, het zien van een vos midden in de stad en vooral veel lopen was het alweer avond en viel ik als een blok in slaap.

Op zondag had ik echter niet heel lang de tijd om uit te slapen, want was door mijn stagebegeleider uitgenodigd voor een Engelse Sunday roast. Na het ontmoeten van zijn familie, zaten we om 2 uur ’s middags aan een vol avondmaal. Het was echt heerlijk en natuurlijk echt Engels. Zelfs de spruitjes waren nog te doen. Het gerecht bestond uit groente, aardappels, heerlijk stukje kip, meat pie,een soort brood (het lijkt op pasteitjes,alleen was het zachter en meer broodachtig) en natuurlijk was alles geroosterd (dat denk ik dan). Als nagerecht was er nog een pudding, deze was ook overheerlijk. Je kan wel nagaan dat ik hierna echt overvol zat. Lange tijd om uit te buiken had ik niet, ik had mijn huisgenootjes beloofd om mee te gaan naar de quizavond in de bar op de campus. Dit was echt een ramp. De vragen waren allemaal erg engels en we waren dan ook erg verassend (ahumm) met de hoofdronde als eenerlaatste geeindigd. Als je op een vraag buckingham palace invuld inplaats van Big Brother house, gaat er echt wel wat verkeerd haha. Als laatste was er nog een extra ronde, om een goeddoel bekender te maken. Dit waren gelukkig allemaal meerkeuze vragen en met een beetje geluk waren we samen met 4 andere groepjes de beste. Dit heeft ons gratis entree op de Friday 1.50 party opgeleverd. Wat letterlijk 1.50 kost haha. Wat een winst.

Maandag avond was het weer tijd voor winkelen, maar niet zomaar winkelen. Er was een students lock-in in het grote winkelcentrum (cabot circus). Dit is een groot event, waarbij vrijwel alle winkels in het winkelcentrum (en een beetje erom heen) 20% korting hebben. Ook waren er veel dj’s aan het spelen en kon je gratis shotjes en pizza halen. En druk dat het er was: alle bussen zaten overvol en er waren rijen van hier tot tokio. Het was wel de gelegenheid om winterspullen in te slaan, zoals schoenen en jassen. Ik denk dan ook dat wij allemaal wel een nieuw paar schoenen in de kast hebben staan.

Na een voor de rest heerlijk rustig weekje, kreeg ik vrijdag me eerste bezoek vanuit Nederland. Voordat ik naar het vliegveld kon om me eerste gast op te halen, had ik nog een dagje stage. Hier had ik nog een leuk gesprek met me collega’s waardoor me to-do list weer wat langer is geworden. Nadat ik een hele planning voor de bussen had gemaakt, had ik overzien dat de overstap maar iets van 2 minuten was. Bussen en regen in Engeland, is hetzelfde als de NS en de herfstblaadjes in Nederland. Die 2 minuten ging ik dus nooit redden. Toen ik eindelijk is de bus richting het vliegveld zat, kreeg ik al een smsje van Annick dat ze al buiten stond te wachten. Je zal zoiets altijd net zien, meestal duurt het uren voordat je eindelijk buiten ben en nu was het binnen 5 minuten. Maar goed gelukkig was ik binnen 15 minuten alweer bij het vliegveld. Ik moet eerlijk zeggen dat dit best wel raar was,twee maanden geleden kwam ik hieraan en begon mijn avontuur en nu ben ik alweer helemaal gesetteld in Bristol. Nadat we heerlijk hadden bijgepraat en ik mijn kamer had laten zien, was het alweer aardig laat en zijn we snel onze bedjes in gedoken, want de volgende dag stond de wekker alweer op half 9.

Nadat we zaterdag Annick hadden ingecheckt bij de balie van mijn court, zijn we snel met de bus naar de city centre vertrokken. Hier heb ik het centrum laten zien en niet te vergeten de restaurantjes en winkels. Rond drie uur waren onze magen gevuld en hadden we alle winkeltjes wel weer gezien. Annick had alleen handbagage waar ze spullen in kon doen en ik had me al iets te veel uitgeleefd met de student lock-in en het bezoekje van Britt. We hadden nog een paar uur, voordat we gingen eten dus besloten we om de echte Engelse bioscoop ervaring mee te maken. Super grappig de militaire in Engeland krijgen korting bij de bioscoop. Ze krijgen zelfs 50 cent meer korting dan de studenten. Trouwens als je dacht dat Pathe al veel reclame had voor een film, jeetje de Engelse bioscoop kan er ook wat van. Wel waren er gelukkig hele luxe stoelen, die naar voren en achter konden bewegen (een stoel en een wip in een: ideaal). Hierdoor kon je lekker onderuit zitten. We hadden ook nog voor een echte Engelse film uitgekozen: about time (aanrader!!) van de makers van love actually en nothing hill. Hoe engels kan je het hebben. Nadat de film was afgelopen, gingen we naar Nando’s. Annick wilde hier heel graag een keer eten. Voor veel Engelse is Nando’s the place to be. Wie er nog nooit van gehoord heeft, nando’s is vooral kip. We hadden perongeluk iets van heet spul over de patat besteld, waarvan ik dacht dat het gewoon zout zou zijn. Het eten was lekker, maar onze mond stond aan het einde wel echt in brand. Nadat we hadden gegeten zijn we weer snel naar de campus gegaan om ons klaar te maken voor de avond. In de avond heb ik Annick het Bristolse uitgaansleven laten zien.

Zondag hadden we ons zelf iets meer uislaaptijd gegeven. Nadat we lekker hadden gebrunched in de city centrum zijn we op de touristische tour gegaan en helemaal in van Haaster stijl overal lekker naar toe gelopen. Als eerst hebben we de Cabot tower bezocht. Voor de lezers die het niet meer herrineren van me eerste blog, dit is de toren met een mooi uitzicht over heel Bristol. Hierna zijn we naar suspension bridge gelopen. Dit was alweer de vierde keer dat ik hier geweest ben, maar hij blijft mooi. Hier hebben we ook nog even een kort bezoekje gebracht aan het mini museumpje ernaast en wat er om heen gelopen. Toen vonden we dat we wel weer genoeg hadden gelopen en namen we de bus terug naar de city centrum. In de avond hadden we lekker gegeten bij T.G.I.F., niet erg Engelse (meer Amerikaans), maar wel erg lekker. In de avond zijn we weer naar de campus gegaan en hebben hier in onze super sexy christmas pyama’s nog wat gekletst, gelachen en een filmpje gekeken. Maandag ochtend was het voor Annick alweer tijd om naar huis te gaan en in de middag zat ik weer op me stage.

Vanaf deze week ga ik elke week, met een andere afdeling meelopen van de faciltaire organisatie. Deze week zit ik bij de afdeling accommodatie. In me volgende blog zou ik daar wat meer over vertellen, want deze blog is toch wat langer geworden dan ik had gepland haha. Ik heb nog wel wat leuks nieuws. Ik heb besloten om met nieuwjaar naar huis te gaan. Alle studenten op de campus zijn dan naar huis, daardoor is het hier eigenlijk nagenoeg uitgestorven. Me ouders en zusje komen met de kerst en ga daarna gelijk met hun mee naar huis. Dus op nieuwjaardag kom ik gewoon ertensoep eten bij oma. Ik wil ook nog iedereen bedanken voor de lieve reacties op me blogs. Ik zou zo snel mogelijk wat foto’s van me kamertje en de flat maken en plaatsen, zodat jullie er een beeld bij krijgen.

Cheers!

  • 28 Oktober 2013 - 16:06

    Britt:

    Jeeej, eindelijk je blog gelezen! hahaha.

    Woehoee, thank you for the shout out! Is verder weer een leuk verhaal geworden!

    Nu ga ik je mail lezen en beantwoorden haha ;)

    Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1709
Totaal aantal bezoekers 7096

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Bristol 2013/2014

Landen bezocht: