Hello Bristol - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Sanne - WaarBenJij.nu Hello Bristol - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Sanne - WaarBenJij.nu

Hello Bristol

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Bristol

Goodmorning dutch people!

Mijn allereerste blog vanuit Bristol. Ik heb op dit moment alweer de eerste week erop zitten en al heel wat mee gemaakt. Voordat ik begin aan mijn eerste blog wil ik nog iedereen bedanken die bij mijn afscheidsfeestje en/of bij het weg brengen aanwezig was.

Na het afscheid nemen van vrienden en familie was het dan eindelijk zo ver en ging ik mijn avontuur tegemoet. In het vliegtuig had ik al meteen een gelukje. Er was een vrije stoel in het vliegtuig en drie keer raden wie de gelukkige was zonder passengier naast zich. Ja goed geraden ME!! Ook zat ik bij het raam en kon zo goed gedag zeggen tegen Nederland en mijn nieuwe woonplaats begroeten. Eenmaal aangekomen op Bristol Airport kon ik mijn taxi nergens vinden, ik met mijn 20.1 kilo zware koffer het hele vliegveld doorgelopen, was meneer gewoon een beetje te laat. Gelukkig was het een hele aardig man en heeft hij mij veel verteld over Bristol. Eenmaal aangekomen in mijn residentie was het niet veel soeps. Het was een echt studente huis, met de week oude vaat nog in de vaat bak, een koelkast vol met eten wat echt niet meer gezond voor je is en nergens een wc rol te bekennen. Door de spanning, gedag zeggen en reizen was ik erg moe en was daarom al vroeg in dromenland.

Gelukkig hoefde ik maandag niet meteen naar school, maar was er een introductie dag voor alle nieuwe EF studenten. Het hoog seizoen is zo goed als voorbij en daarom waren er weinig nieuwe EF studenten, ongeveer 12. Hierdoor werden we al snel een kloos groepje en doen we veel leuke dingen samen. Zo hebben we het Bristols nacht leven opgezocht, gelaserd gamet, gewinkeld, lekker uit eten geweest and last but not least de pub bezocht. In de groep zitten Japanners, Franse Zwitsers, Duitse Zwitsers, Duitse, Spaanse, Chinese en Franse. Echt super leuk zo leer je ook nog wat van andere culturen.

Natuurlijke heb ik deze week ook nog even de toerist uitgehangen en ben naar verschillende leuke plekken geweest. Voor de lezers die nog nooit in Bristol zijn geweest (wat waarschijnlijk 97% is), Bristol is niet echt bepaald plat. Dus om de toeristische dingen te bezichtigen heb ik een hoop bergen moeten beklimmen, maar heb echt fantastische uitzichten van Bristol gezien. Mijn eerste bezichtiging was de Cabot Tower. Dit is een toren waar heel Bristol vanuit te zien is. Boven op de toren staat met pijltjes aan gegeven waar de grote steden zich bevinden en natuurlijk stond Amsterdam er ook bij. Vrijdag was het tijd voor nog een toeristische bezoekje. Na een wandeltocht door Clifton (DE rijke buurt van Bristol) (natuurlijk de berg op) ben ik naar de Clifton Suspension Bridge geweest. De brug wordt beschouwd als het kenmerk van Bristol. Het is heel indrukwekkend om te zien en zeker aan te raden. Een minder leuk feitje is dat de brug vooral bekend staat als zelfmoordplek. Zaterdag ben ik met EF naar Cheddar geweest. Dit is een klein dorpje dat vooral bekend staat om zijn grotten en de Cheddar kaas. Rondom de grotten zijn bergen waarop je kan wandelen, dit was echt een survival tocht, maar wel super leuk. Ook heb je op het hoogste punt een geweldig uitzicht. Niet alleen van Bristol maar ook van een hoop dorpjes er om heen. In Chadder zijn ook veel schattige oud Engelse winkeltjes, waar ze laten zien hoe kaas en snoep wordt gemaakt. Om de week af te sluiten ben ik zondag nog naar het International Kite Festival geweest. Na een lange tocht de berg op viel het allemaal een beetje tegen, maar het was leuk om te zien en een mooi uitzicht.

Ook ben ik zondag overgegaan naar de andere residentie. Omdat ik precies op de scheiding van vakantie studenten en studenten die door het hele jaar komen zit moet ik tijdens mijn cursus in twee verschillende residenties zitten. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet erg vind. Mijn nieuwe residentie is zo mooi. Ik heb mijn eigen keuken, badkamer, televisie en tweepersoonsbed. Beneden is een grote lobby, bioscoop, game hal en gym aanwezig. Ik ga me hier zeker wel vermaken tot en met zaterdag. Zaterdag ga ik voor de derde keer verhuizen naar de campus van mijn stage. In deze campus blijf ik de rest van mijn verblijf slapen.

Dit was dan mijn eerste blog vanuit Bristol. Ik heb het echt super naar me zin en Bristol is een geweldige stad! Tot de volgende blog.

See you later, Goodbye:)


  • 02 September 2013 - 09:22

    Sabine:

    Leuk San! Goed begin zo te lezen :) Veel plezier nog deze week!! :)

  • 02 September 2013 - 16:20

    Margriet:

    Hoi Sanne,
    Fijn om wat te horen van je, leuk om te lezen.
    Nu nog een paar foto's.
    Liefs Tante Margriet.

  • 02 September 2013 - 19:50

    Jeannette Van Haaster:

    Hoi Sanne,
    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat je een goede start hebt gemaakt!! blijf ons op de hoogte houden, leuk!! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 7097

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Bristol 2013/2014

Landen bezocht: