Guy Fawkes en Kerstmis - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Sanne - WaarBenJij.nu Guy Fawkes en Kerstmis - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Sanne - WaarBenJij.nu

Guy Fawkes en Kerstmis

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Bristol

Hoi allemaal,

Jeetje de gezegde “times flies by when your having fun” is echt waar.. Ik ben op dit moment net over de helft van me stage en ben al ongeveer een week over de helft sinds ik hier gekomen ben. Ik kan niet geloven dat ik hier al bijna 3 maanden zit. Alles is zo gewoon geworden. Twee keer per week naar de supermarkt, wekelijks me eigen was doen, het tripje naar de city centre (wat soms 50 en soms 20 minuten is), het voorzitten voor een avondje stappen (en ring of fire spelen), de sparkely wijn, de 2.90 voor de bus na het stappen omdat de gratis bussen dan niet meer rijden, het elke dag opstaan wanneer alle andere studenten nog lekker pitten, de vriendelijkheid van Engelse mensen, het er aan gewend zijn dat mensen je begroeten met ‘hi, how are you’ maar geen antwoord hoeven, de dagelijkse sandwich en het leven met me huisgenootjes.

Even kijken waar was ik vorige keer was gebleven. Oja halloween. Nadat ik op donderdag een super leuk halloween feestje had gehad, moest ik natuurlijk vrijdag weer vroeg op voor mijn stage. Op vrijdag avond waren ik en me huisgenootjes het best wel zat, maar hadden we al onze energie bij elkaar geraapt en ons klaar gemaakt voor de 1.50 halloween party. Deze avond had ik alleen maar vampier ogen gemaakt en droeg ik gewoon me normale kleren. Me huisgenootjes waren als een spook en een spook kat, maar droegen ook gewoon normale kleren. Wij naar het feestje, was er echt bijna niemand haha. We komen er een beetje achter dat de 1.50 parties niet echt populair zijn onder de Engelse studenten. Wij hebben er nog wel een leuke avond van gemaakt en wat gepooled.

Dinsdag 5 november was het Guy Fawkes night. Dit is een groot feest in de UK waarbij het Buskruitverraad wordt herdacht. Bij die gelegenheid steekt men poppen van stro die Guy Fawkes voorstellen in brand tezamen met grote hoeveelheden vuurwerk. Samen met me huisgenootjes ben ik naar het park rond de cabot tower geweest waar je een mooi uitzich had over de stad. Het is een soort berg.Dit was hartsikke leuk, maar het vuurwerk vanaf daar was harstikke klein. Hierdoor begon het wel al snel te vervelen. Me huisgenootje had gehoord dat om 9 uur het grote vuurwerk kwam, dus wij in de kou tot 9 uur wachten.. Ja ja en hier komt het: stopte het vuurwerk. Haha we hadden hier uiteindelijk wel om gelachen.

Donderdag 7 november kwam dan eindelijk de dag (na maanden wachten) maakte ik dan “eindelijk” een grootte Engels taal blunder. Samen met een paar collegaatjes had ik een gesprek over wat er wel niet allemaal te doen was in Engeland, tot het gesprek op schaatsen kwam. Ze vroegen of wij dat ook in Nederland deden en ik zei “yes we like ice skating a lot in The Netherlands, especially on nature ice”. (of zo iets) Me collega’s keken me met grootte ogen aan en ik zei het nog een keer. Toen begreep me collegaatje het ooo op nateral ice en toen begonnen ze kei hard te lachen. Bleek dus op de manier dat ik het zei, het betekende dat we naakt schaatsen. Oeps.

Hier in Engeland is het einde van halloween (en vooral na Guy Fawkes) , het startsign voor kerstmis. Dit wordt dan ook volop gevierd. De dag na halloween waren alle winkels alweer versiert en kwam je echt al in de kerstsfeer. Engelse zouden geen Engelse zijn als ze er geen echt feestje van maken, dus op vrijdag 8 november werd het geopend met de christmas light switch on in het winkelcentrum. Het hele gebeuren moest me een beetje denken aan de intocht van Sinterklaas (in Hillegom of Vogelenzang dan he, niet de grote). Ik denk wel dat er 100 kindertjes in het winkel centrum aan het wachten waren. Allemaal hadden ze een hoedje met het gewei van een rendier op. Dit jaar was het thema Assepoester. Assepoester kwam doormiddel van een stoet in het winkelcentrum aan. Hier stonden heel veel kindjes, ouders en wij de internationale studenten te wachten. Op geven moment werden de kerstliedjes gestart en gingen de lichten langerzamerhand uit en toen kwam assepoester eindelijk aan. Het was een moderne draai aan het Assepoester verhaal. Het verhaal werd dansend op top 40 muziek verteld en de toverfee (een travestiet) vertelde alles aan elkaar. Ondertussen waren allemaal acrobatische acts. Het verhaal eindigde sneller dan normaal, op het bal (voor 12 uur) leefde ze al lang en gelukkig. Het was erg grappig en leuk om te zien. Hierna werd een bekend persoon op het podium geroepen. Wij hadden echt geen idee wie dit was haha en toen gingen we met ze alle aftellen. 3..2..1.. Alle kerstmis lichtjes gingen aan en de kerstmis periode was officieel begonnen. Dezelfde dag was ook nog de Duitse kerstmarkt begonnen. Hier gingen wij natuurlijk eventjes kijken. Eerst lekker de kerstmarkt afgestruimed en heerlijke poffertjes (maar niet zo lekker als in Nederland) gegeten. Hierna gingen we lekker wat drinken bij de opgezette Duitse kroeg in de buitenlucht. We werden hier gezelschap gehouden, door een Engelse muzikant in een duits pakkie die soms wat Duitse worden er doorheen riep. Haha we hebben ons wel vermaakt. Vooral op het moment dat de oude man met bierbuik waka waka van shakira ging zingen. Toen we allemaal waren weg gevroren (want het wordt echt koud hier) vonden we het wel weer genoeg geweest en gingen we weer richting huis.

De afgelopen week in er niet iets bijzonders gebeurd. We hebben gezellig met ze alle filmpjes gekeken, de ema’s (met de slechtste livestream ooit) gekeken, de pub bezocht, uit geweest en de verjaardag van me huisgenoot gevierd. Met de verjaardag had hij de echte Franse crepes gemaakt. Super lekker, mag die wel vaker doen;).

Je zou het bijna niet denken, maar naast al het leuks heb ik natuurlijk ook nog stage gelopen. De afgelopen twee weken heb ik bij hospitality (catering en evenementen) en security gezeten. De een was leuker dan de andere.. Al zat ik bij hospitality naast het hoofd restaurant, waar ik de dagelijkse sandwich had ingeruild voor fish and chips (wat heerlijk was), had iedereen het onwijs druk en zat ik ook vaak alleen. Security was dan weer totaal anders. Ik zat met twee vrouwen en heb het daar onwijs naar me zin gehad en gelachen. Vorige week, was letterlijk voorbij gevlogen. Deze week zit ik 3 dagen bij business support, wat in het zelfde kantoor zit als mijn stagebegeleider.

Waarom maar 3 dagen zou je denken, je werkt toch 5 dagen in een week? Nouuu donderdag morgen vertrek ik vroeg naar DUBLIN. Ik heb hier echt onwijs zin in en me meest gezegde zin de afgelopen weken was dan ook “I am going to Dublin”. Via me stage heb ik een hoop tips gekregen, dus wij gaan ons wel vermaken!

Me kamer is nog steeds niet netjes genoeg om er foto’s van te maken, maar daar gaat verandering in komen! Woensdag is er de halfjaarlijkse schoonmaak controle, dus moet alles spik en span zijn. Dus de foto’s komen snel online!

Allemaal een fijne sinterklaas, spreek jullie snel weer! De volgende blog zou sneller komen dan deze, want ik ga natuurlijk naar Dublin!!

Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 7085

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Bristol 2013/2014

Landen bezocht: